Jak správně zvolit vybavení kanceláře
Text: Prima Žena
12. června 2019 | 15:00
Čeká vás v nejbližší době stěhování do nových kancelářských prostor, případně se chystáte rozšířit ty stávající? Nebo hledáte stále nové způsoby, jak zaměstnancům co nejvíce zpříjemnit pracovní prostředí? Jaké jsou aktuální trendy ve vybavení kanceláří nám prozradila Interiérová designérka Andrea Hylmarová.
S tím, jak se vyvíjejí technologie a firmy čím dál častěji přecházejí na nové modely práce, odráží se tyto trendy v požadavcích na pracovní prostory. Nejen freelanceři a začínající podnikatelé, ale i velké firmy čím dál častěji využívají pro své zaměstnance co-workingových míst. Tedy kancelářských prostor vybavených veškerou potřebnou technikou a konektivitou, která sdílí více subjektů a dělí se o náklady na jejich provoz. Jiným využívaným modelem, při kterém dochází ke sdílení pracovního prostoru mezi více zaměstnanců, je pravidelné střídání home office s prací ve společné kanceláři. Podle Andrey Hylmarové není ani výjimkou, že společnosti chtějí být schopné pružně reagovat na aktuální vývoj situace na trhu a přizpůsobovat si kanceláře různému počtu zaměstnanců. Pracovní prostory by tomu měly odpovídat a být co nejvíce variabilní.
Ujasněte si, pro koho kancelář bude
Při výběru vybavení je nutné přemýšlet také nad typem práce, který bude zaměstnanec vykonávat. Jiné požadavky má obchodní zástupce, co tráví čas převážně na schůzkách s klienty a jiné IT specialista, který bude většinu pracovní doby sedět před dvěma a více monitory. Právě pro programátory a další IT profese jsou v současné době velmi populární polohovací stoly. Za naprostou nezbytnost považuje designérka kvalitní ergonomické židle. “Mnohokrát jsem zažila situaci, kdy si IT zaměstnanec pořídil do domácí pracovny stejnou židli, jakou mu v práci dopřál štědrý zaměstnavatel,” říká Hylmarová.
Pokud patříte k firmám, které se pyšní unikátní firemní kulturou, nezapomeňte ve stejném duchu zařídit i interiér pracovních prostor. Vytvoříte tak prostředí, ve kterém se vaši zaměstnanci budou cítit dobře i během nevyžádaných přesčasů. Vaši obchodní partneři zase nebudou na pochybách, o čem vaše firma vlastně je. Uprostřed kanceláří tak mohou vzniknout relax zóny pro neformální rychlé schůzky, ale i výhradně pro odreagování a zábavu. A jak připomíná Hylmarová, zdaleka to nekončí jen u firemního loga a barev. Tvrdíte-li o svojí firmě, že ctíte hravost a kreativitu, měl by tomu odpovídat i interiér vašich kanceláří. S takovým zadáním se podle designérky pracuje mnohem lépe, než s obecně definovanou žádostí o “moderní zasedačku”.
Přemýšlejte i nad základním vybavením
V dnešní době mohou být moderní kanceláře jedním z faktorů, které vám pomohou získat v očích potenciálních zaměstnanců náskok před konkurencí. Pokud vás všeobecně téma trendů v pracovním prostředí zajímá, máte skvělou příležitost se o něm dozvědět více na konferenci Workspace Summit, která se uskuteční v Praze na konci listopadu.