Jak na správné stravovaní u batolete?

Text: Prima Žena
20. května 2019 | 09:00

Zajímá-li vás na čem lze nejspolehlivěji poznat, jak rychle čas utíká, jsou to jednomyslně děti. Z malého novorozeněte se vám brzy stává kojenec a stejně tak rychle vám kojenec dospívá a míří do období roztomilého batolení. V této fázi je dobré dítě pomalu učit, že mateřské mléko tu není jediným zdrojem příjmu potravy.

Hodnocení:

Tiskni článek

Pošli článek

Může se však stát, že přechod od kojení může být nepříjemný, jak pro miminko, tak vzhledem k jeho odmítavým postojům i pro samotnou maminku. Jak tedy docílit co nejsnadnějšího přechodu k pevnější stravě, a jaké potraviny jsou v tomto období pro vaše dítě ty nevhodnější?

Připravte se na změny
Každá maminka si jistě chce co nejdéle uchovat ten vzácný moment spojení se svým miminkem, který nastává u kojení. Pokud však chcete mít přirozenější a snazší přechod na pevnější stravu, začněte s příkrmy už při kojení, nejlépe kolem 6. měsíce věku dítěte. Po úplném odstavení byste měli myslet na to, aby miminko mělo všechny potřebné a komplexní vitamíny, které mělo i z mateřského mléka. Většina maminek začíná se zeleninovými příkrmy, protože jsou lehce stravitelné a jsou bohaté na pro tělo důležité prvky jako je vápník, fosfor, želeno nebo zinek. Všeobecně se nejlépe začíná na rozvařené a rozmixované mrkvi, brokolici nebo dýni. Teprve až pak, když si děťátko zvykne, že jídlo vlastně může chutnat i jinak než bylo zvyklé z mateřského mléka, a uvidíte, že nemá s příkrmy žádný problém, můžete do jídelníčku přidat pevnější a tvrdší potraviny jako je třeba pečivo. Ideální snídaní pak může být namazaný chléb s tvarohovým sýrem a dětskou šunkou, samozřejmě nakrájený na malé kostičky. S mléčnou stravou však dále pokračujte, jelikož mléko a mléčné výrobky jsou důležité pro pevnou a zdravou kostru. Na minimum omezte sladké a slané, a kořeněné jídlo je v tomhle případě naprosto tabu.

Neopomínejte správnou hydrataci
Dosud bylo miminko zvyklé, že si z maminčina prsu nasytí bříško a zároveň uhasí žízeň, proto nezapomeňte na jeho řádný pitný režim. Nejvhodnější by bylo začít na vodě, ale je jasné, že mnoho dětí tuto variantu zprvu odmítá. Začít můžete se slabým nekořeněným čajem, vhodným pro ty nejmenší. Pozor však na černý čaj, v malém množství je neškodný, ale ve velkých dávkách může dítě spíše dehydratovat.

« předchozí strana 1 2

 

Přihlášení | Registrace

Zapomněla jste heslo?

Soutěže

TOP MÓDA

Značka Guess

Značka GUESS je americká módní značka, která byla založena na začátku více

TOP ZDRAVÍ A KRÁSA

Správná péče

O péči o pleť už bylo napsáno mnoho. Přesto ale mnoho z nás stále opakuje základní více

TOP SEX A VZTAHY

Motivace zaměstnanců

Základem prosperujícího byznysu je udržet si motivovaný pracovní tým. více

TOP CESTOVÁNÍ

Noc na zámku

Sníte o životě na zámku? „Zkoušeli jste spát jako kněžna či kníže na zámku? více

TOP GURMÁN

Zelená káva

Černou kávu zná každý. Zelená však zůstává pro mnoho konzumentů neobjeveným více

Bílá dovolená

Když se řekne Harrachov, většině lidí se vybaví horské středisko, více

Růžové víno

Léto je neodmyslitelně spojené se svěžími růžovými víny vládnoucími sezóně od jara a více

Vůně Provence

Vzpomínáte, jaké to bylo odpočívat ve stínu olivovníku v Provence více