Jak na správné stravovaní u batolete?

Text: Prima Žena
20. května 2019 | 09:00

Zajímá-li vás na čem lze nejspolehlivěji poznat, jak rychle čas utíká, jsou to jednomyslně děti. Z malého novorozeněte se vám brzy stává kojenec a stejně tak rychle vám kojenec dospívá a míří do období roztomilého batolení. V této fázi je dobré dítě pomalu učit, že mateřské mléko tu není jediným zdrojem příjmu potravy.

Hodnocení:

Tiskni článek

Pošli článek

Může se však stát, že přechod od kojení může být nepříjemný, jak pro miminko, tak vzhledem k jeho odmítavým postojům i pro samotnou maminku. Jak tedy docílit co nejsnadnějšího přechodu k pevnější stravě, a jaké potraviny jsou v tomto období pro vaše dítě ty nevhodnější?

Připravte se na změny
Každá maminka si jistě chce co nejdéle uchovat ten vzácný moment spojení se svým miminkem, který nastává u kojení. Pokud však chcete mít přirozenější a snazší přechod na pevnější stravu, začněte s příkrmy už při kojení, nejlépe kolem 6. měsíce věku dítěte. Po úplném odstavení byste měli myslet na to, aby miminko mělo všechny potřebné a komplexní vitamíny, které mělo i z mateřského mléka. Většina maminek začíná se zeleninovými příkrmy, protože jsou lehce stravitelné a jsou bohaté na pro tělo důležité prvky jako je vápník, fosfor, želeno nebo zinek. Všeobecně se nejlépe začíná na rozvařené a rozmixované mrkvi, brokolici nebo dýni. Teprve až pak, když si děťátko zvykne, že jídlo vlastně může chutnat i jinak než bylo zvyklé z mateřského mléka, a uvidíte, že nemá s příkrmy žádný problém, můžete do jídelníčku přidat pevnější a tvrdší potraviny jako je třeba pečivo. Ideální snídaní pak může být namazaný chléb s tvarohovým sýrem a dětskou šunkou, samozřejmě nakrájený na malé kostičky. S mléčnou stravou však dále pokračujte, jelikož mléko a mléčné výrobky jsou důležité pro pevnou a zdravou kostru. Na minimum omezte sladké a slané, a kořeněné jídlo je v tomhle případě naprosto tabu.

Neopomínejte správnou hydrataci
Dosud bylo miminko zvyklé, že si z maminčina prsu nasytí bříško a zároveň uhasí žízeň, proto nezapomeňte na jeho řádný pitný režim. Nejvhodnější by bylo začít na vodě, ale je jasné, že mnoho dětí tuto variantu zprvu odmítá. Začít můžete se slabým nekořeněným čajem, vhodným pro ty nejmenší. Pozor však na černý čaj, v malém množství je neškodný, ale ve velkých dávkách může dítě spíše dehydratovat.

« předchozí strana 1 2

 

Přihlášení | Registrace

Zapomněla jste heslo?

Soutěže

TOP MÓDA

Symbol léta

Letní měsíce plné slunce a teplého počasí potěší asi většinu z nás. Ovšem přímé sluneční více

TOP ZDRAVÍ A KRÁSA

Jak zhubnout?

Jana Havrdová, prezidentka Českého svazu aerobiku a fitness FISAF.cz více

TOP SEX A VZTAHY

Milosrdná lež

Čerstvý průzkum australských odborníků ukázal, že přes dvě třetiny lidí někdy více

TOP CESTOVÁNÍ

Villa Memories

Zážitky, společně strávený čas, radost a odpočinek - to jsou základní ingredience každého více

TOP GURMÁN

Degustační snídaně

Degustační večeři už vám nabídne spousta restaurací, ale degustační snídaně, více

Slabé pánevní dno

Téma pánevního dna trápilo mnoho našich kamarádek i zákaznic a tak jsme vytvořili více

Bílá dovolená

Když se řekne Harrachov, většině lidí se vybaví horské středisko, více

Letní líčení

S příchodem teplejšího počasí a slunečních paprsků většina žen ubírá na make-upu. více