Pět tipů jak na stravu malých sportovců

Text: Prima Žena
10. října 2019 | 15:00

Dětské kroužky a tréninky jsou již v plném proudu. Víte, jak správně připravit výživné jídlo pro děti, které sportují? Aktivní děti během dne spálí množství kalorií a vám se občas může zdát, že je téměř nemožné jejich stravovací potřeby uspokojit. Ani časté tréninky či zápasy, které s sebou nesou vysoký energetický výdej neznamenají, že byste je měli nechat jíst cokoliv. Správný přísun energie je pro děti stejně důležitý jako pro dospělé.

Hodnocení:

Tiskni článek

Pošli článek

Děti by před výkonem neměly jíst nic těžkého, měly by dodržovat pitný režim a občerstvit se i po skončení aktivity. „S čím se možná budete muset popasovat je fakt, že bývají vybíravější, a tak možná nebude zprvu snadné přimět je ke zdravé stravě. Pokud máte doma malé sportovce, kteří by to rádi někam dotáhli, bude to pro vás pravděpodobně snazší. Vysvětlete jim, že správná strava jim pomůže k lepším výkonům,“ radí expertka na výživu společnosti Herbalife Susan Bowermannová. Děti musí pochopit, že jejich tělo funguje jako motor, který aby pracoval správně, vyžaduje určitý typ paliva.

„Hlavním zdrojem energie jsou zdravé sacharidy z ovoce, zeleniny a celozrnných výrobků. Pomáhají vydržet během výkonu a zároveň jsou nezbytné k následnému doplnění tělesných zásob. Správné fungování těla je závislé i na přísunu zdravých bílkovin, které jsou obsaženy například v libovém mase, rybách, mléčných výrobcích či sójových bobech. Tyto proteiny pomáhají při stavbě a regeneraci svalů po výkonu,“ vysvětluje Susan Bowermannová. Malé množství zdravých tuků z potravin jako avokádo či oříšky zase pomohou dosáhnout potřebných kalorických hodnot.

•    Před zápasem či tréninkem děti potřebují dodat energii nějakými sacharidy. Dejte jim něco, co se dobře tráví, například smoothie, jogurt nebo malou misku cereálií s mlékem. Tato jídla by neměla být příliš tučná.

•    Během sportovního výkonu je nesmírně důležité, aby dodržovaly pitný režim. Voda je zcela v pořádku, avšak pro delší výkony či případy, kdy je velmi horko a vlhko, jsou vhodnější speciální hydratační nápoje.

« předchozí strana 1 2

 

Přihlášení | Registrace

Zapomněla jste heslo?

Soutěže

TOP ZDRAVÍ A KRÁSA

Bělení zubů

Bílé zuby jsou pro mnohé symbolem toho, že o sebe pečujeme. Navíc zářivý více

TOP SEX A VZTAHY

Dieta ve vztahu

Ve vztahu se běžně podporujeme, pomáháme si a sdílíme dobré i špatné. více

TOP DOMOV

Titanzinek

Zapomeňte na tradiční vodojemy ve tvaru obří „řadicí páky“. Dnešní vodojem více

TOP CESTOVÁNÍ

Dovolená jinak

Zpomalte a vychutnejte si zimní sezónu tak trochu jinak uprostřed volné přírody více

TOP SPOLEČNOST

Zkoleduj se

Adventní charitativní projekt vánočních koncertů ZKOLEDUJ SE, iniciovaný hercem více

Doušek pohody

Vybírat vánoční dárky pro dědečka, kamarádku, tchýni či kolegu může být oříšek více

#jsembohyne

Blíží se nový rok a vy do něj můžete vstoupit s deníkem, který vás spolehlivě více

Náhrdelník Maxima

MAXIMA, jméno, které slibuje jedinečnost a bezkonkurenční krásu. více