Zdravé jídlo není nuda

Text: Prima Žena
4. listopadu 2018 | 10:30

Mnoho lidí se zdravému jídlu vyhýbá. Mají pro to jasné vysvětlení – nechutná jim. Zdravé jídlo přitom umí potěšit chuťové pohárky stejně jako jeho nezdravá varianta, jen se musí správně připravit. Samozřejmě to vyžaduje jistou praxi, ale zelenina, ryby, drůbež, celozrnné výrobky či ovoce mohou chutnat výborně. Jak na to?

Hodnocení:

Tiskni článek

Pošli článek

Zdravé jídlo není jídlo bez chuti!
Pokud nejste zvyklí jíst zeleninu, potraviny bohaté na bílkoviny a celozrnné výrobky, na začátku můžete mít pocit, že vám nechutnají. „Pokud se vaše strava skládá zejména z polotovarů, které jsou plné soli, tuku, cukru a aditiv, není divu, že nejste na přirozené chutě zvyklí,“ vysvětluje Susan Bowermanová, výživová expertka Herbalife. „Klíčem k přípravě chutného zdravého jídla je výběr těch nejlepších dostupných surovin, jejich správná příprava a dochucení. Když jsou suroviny čerstvé, jejich chuť je nejlepší. Nebojte se v kuchyni experimentovat. Kromě toho, že si při přípravě jídla odpočinete a příjemně zabavíte, naučíte se také rozpoznávat a užívat si nové chutě, které jste zatím neobjevili,“ radí Susan Bowermanová.

Tipy na přípravu zeleniny
o    Kupujte sezónní zeleninu.
o    Nebojte se dochucovat například česnekem, cibulí, citrusy, octem, bylinkami, sójovou omáčkou – možností je mnoho.
o    Přidejte k zelenině hrst oříšků, semínek nebo strouhaného parmezánu.
o    Poduste ji ve slepičím či hovězím vývaru, přidejte kapku ochuceného oleje nebo pár oliv či oříšků.
o    Koncentrujte přirozené chuti. Zeleninu opečte na troše oleje, přidejte sůl a pepř. Pečte ji přibližně 20 minut na 220 stupních, dokud nezměkne a nezačne se karamelizovat.
o    Nebojte se kombinovat jednotlivé druhy zeleniny.
o    Blanšírujte chuťově výraznou zeleninu (brokolici nebo květák) před tím, než ji osmahnete na pánvi. Blanšírování spočívá v krátkém spaření nakrájené zeleniny ve vroucí osolené vodě po dobu přibližně 1 minuty. Po vysušení ji opečte na pánvi na kapce olivového oleje s trochou česneku a sójové omáčky.

« předchozí strana 1 2 3

 

Přihlášení | Registrace

Zapomněla jste heslo?

Soutěže

TOP ZDRAVÍ A KRÁSA

Hydratece pro vlasy

Sáhněte po poslední novince z řady Fructis Hair Food, obohacené o aloe vera, více

TOP SEX A VZTAHY

Závislost doby

…i 10 minut bez telefonu pro mnohé znamená stres více

TOP DOMOV

Zdravý trávník

Zelený koberec, po kterém je radost se procházet si přeje každý majitel rodinného domu, více

TOP CESTOVÁNÍ

Rodinná dovolena

Letní dovolená je pro řadu českých rodin událostí, na kterou se těší celý rok více

TOP SPOLEČNOST

Bylo nebylo...

Jednoho letního dne se do rodiny zahradní návrhářky a stavebního mistra narodila Barunka více

Slabé pánevní dno

Téma pánevního dna trápilo mnoho našich kamarádek i zákaznic a tak jsme vytvořili více

Bílá dovolená

Když se řekne Harrachov, většině lidí se vybaví horské středisko, více

Vůně Provence

Vzpomínáte, jaké to bylo odpočívat ve stínu olivovníku v Provence více