Zdravé mlsání nejen na cesty – Snack Veg

Text: Prima Žena
20. června 2019 | 15:00

Blíží se doba prázdnin a dovolených, a s nimi cesty po tuzemsku i za hranice naší země. Pro mnohé z nás je ale při cestování obtížné zachovat si svůj obvyklý denní rytmus, i veškeré zdravé návyky, které jsme si před dovolenou těžce vybudovali. Zejména správný jídelníček je na cestách často nemožné dodržet tak, jak bychom chtěli a o nějaké pravidelnosti si můžeme nechat jen zdát. Pokud se tedy nechceme z dovolené vrátit o pár kilo těžší, měli bychom si před odjezdem stanovit tři jednoduchá pravidla – netrpět hlady, vyhýbat se fast foodům a mít s sebou vždy dostatek tekutin.

Hodnocení:

Tiskni článek

Pošli článek

Místo fast foodu raději kvalitní hospůdka
Zejména při dovolené v zahraničí chceme ochutnat místní speciality a někdy při tom svým chuťovým buňkám příliš popustíme uzdu. Také rychlá občerstvení jsou dnes už téměř v každém menším městě a pokud nás trápí hlad, mohou být fast foody tím nejsnazším řešením. Nikoli však zdravým. „I v cizině je lepší si vybírat restaurace, které nabízejí čerstvě připravená jídla z kvalitních místních surovin než zamířit do známého fast foodu. Domorodci nám s výběrem většinou ochotně a rádi poradí. V řadě přímořských měst navíc fungují trhy, kde lze pořídit čerstvé ryby, zeleninu a ovoce,“ říká výživová poradkyně Kristýna Ostratická. Stejné pravidlo platí i v případě, že máme na dovolené zajištěné stravování formou švédských stolů – výběr jídla je obvykle pestrý, proto není problém dát si na talíř zdravé jídlo. Když předem víme, že budeme mít na dovolené omezený výběr zdravých jídel, vyplatí se vše předem naplánovat. Vyvážená svačina (například celozrnné pečivo s pomazánkou a nakrájená zelenina), kterou si nachystáme předem do krabičky, nás může zachránit před návštěvou rychlého občerstvení. Dovolená by ale každopádně měla být hlavně o odpočinku a objevování nových zážitků, včetně těch kulinárních, takže i jídelníček bychom měli řešit v klidu a pohodě.

Hlad není ten nejlepší kuchař
Známé pořekadlo našich babiček už dnes dávno neplatí. Hlad nám naopak udělá spíš medvědí službu a způsobí, že sáhneme po tom prvním, a většinou nezdravém, na co narazíme. Na delší cestu je proto vhodné mít vždy po ruce menší jídlo, které nás před pocitem hladu uchrání. Ideální je ergonomické balení, které se nám vejde do batohu i do kapsy, zasytí nás a zároveň je zdravé. Není dobré spoléhat na cereální tyčinky nebo sušenky, které jsou obvykle plné rychlých nezdravých cukrů.

« předchozí strana 1 2

 

Přihlášení | Registrace

Zapomněla jste heslo?

Soutěže

TOP ZDRAVÍ A KRÁSA

Elektrický kartáček

Věnujete vašemu chrupu všemožnou péči a očekávaný výsledek se stále nedostavil? více

TOP SEX A VZTAHY

Dieta ve vztahu

Ve vztahu se běžně podporujeme, pomáháme si a sdílíme dobré i špatné. více

TOP DOMOV

Titanzinek

Zapomeňte na tradiční vodojemy ve tvaru obří „řadicí páky“. Dnešní vodojem více

TOP CESTOVÁNÍ

Společné zážitky

Ten nejlepší dárek je dobře strávený společný čas. Užijte si se svými blízkými více

TOP SPOLEČNOST

Dobré skutky Mixitu

Do tubusů Mixit.cz se nevejde zdaleka jen zrní. Od 19. listopadu do 31. prosince více

Slabé pánevní dno

Téma pánevního dna trápilo mnoho našich kamarádek i zákaznic a tak jsme vytvořili více

Infuze vitaminu C

S příchodem chladnějšího počasí většinou udeří první vlna chřipek a nachlazení, více

Desinfekce pračky

Už máte dost toho zašedlého a nepěkně vonícího prádla? Chcete z pračky místo více