4 způsoby, jak cvičit doma

Text: Prima Žena
24. května 2020 | 09:00

Chcete si udržet kondici, ale nevyhovuje vám skupinové cvičení nebo fitko? Vyzkoušejte efektivní cvičení v pohodlí domova. Vybrali jsme několik tipů pro čtyři úrovně pokročilosti, která vás budou bavit a současně podpoří správnou funkci kardiovaskulárního systému.

Hodnocení:

Tiskni článek

Pošli článek

Pro začátečníky: vědomé dýchání, rychlá chůze a jogging
Dovednosti a vybavení potřebné pro svižnou chůzi a jogging jsou relativně nízké. Nepotřebujete totiž žádný velký trénink a znalosti. Chůze i dýchání jsou nám přirozené, zároveň je to efektivní cvičení pro správnou funkci srdce a plic. Při chůzi nebo joggingu se snažte dýchat každé 3, 9 nebo 18 kroků. Při výdechu i nádechu dýchejte hluboce. Po deseti minutách byste měli cítit, jak se zahříváte. Pokud se po 30 minutách začnete potit, znamená to, že se aktivoval váš dýchací a oběhový systém. Jestli máte pocit, že toto cvičení je pro vás příliš snadné, můžete zkusit vysoce intenzivní intervalový trénink (HIIT) a povýšit vaše cvičení na další úroveň.

Pro pokročilé: veslařský a eliptický trenažér
Cvičení na veslařském či eliptickém trenažéru může posílit vaše srdce, plíce a svaly, pomůže spálit tělesný tuk a v neposlední řadě zlepšit vaši rovnováhu. Navíc je tento typ cvičení například oproti běhu šetrnější ke kloubům. Pokud berete trénink vážně, pomůžou vám chytré hodinky jako například HUAWEI WATCH GT 2e. Ty nabízí možnost sledování tepové frekvence v reálném čase, informace o kaloriích nebo třeba měření kyslíku v krvi. Poskytují také výsledky po tréninku a dobu potřebnou pro zotavení. Sledování toho, jak se postupem času zlepšujete je navíc skvělou motivací do dalšího tréninku.

Pro necvičící: dýchací cvičení
Mnoho plicních lékařů často povzbuzuje lidi se špatnou funkcí plic, aby vyzkoušeli cvičení zvané „vyhazování balónu”. Je to skvělý způsob, jak zlepšit funkci srdce a plic. Může to znít legračně, ale ve skutečnosti je toto cvičení opravdu účinné. Jak na to? Za prvé, musíte se zhluboka nadechnout, pak můžete pomalu foukat do gumového balonku a pokusit se vydechnout veškerý vzduch najednou. Důraz by neměl být na rychlost nebo množství vydechnutého vzduchu, ale místo toho byste se měli zaměřit na dokončení každého nadechnutí a vydechnutí. Dlouhodobě tento trénink může pomoci snížit zbytkový vzduch v našich plicích, a tím zlepšit jejich kapacitu.

« předchozí strana 1 2

 

Přihlášení | Registrace

Zapomněla jste heslo?

Soutěže

TOP MÓDA

Plavky léta

Léto klepe na dveře a ať už jej letos trávit doma na zahradě nebo u rybníka, více

TOP ZDRAVÍ A KRÁSA

Opalovací krémy

To, že se máme chránit v létě SPF krémy je pro většinu z nás samozřejmostí. více

TOP SEX A VZTAHY

Jak přežít rozvod

Máte za sebou rozvod? Pak jste právě ukončili jednu důležitou etapu. více

TOP DOMOV

Dospívající děti

Na sebedůvěru dětí mají od počátku zásadní vliv matka s otcem. více

Skincare dieta

Zatímco jsou všichni zaneprázdněni debatou o novoročních dietách, švédská skintech více

Dokonalý Valentýn

Svátek sv. Valentýna počítají zamilovaní k nejdůležitějším dnům v roce. více

Plánujete stítění?

V zimě už sice plánujeme letní dovolenou, ale jelikož nám není v našich domovech horko, více