Mileniálové jako zaměstnanci

Text: Prima Žena
3. listopadu 2018 | 09:00

Kolem roku 2020 bude zhruba polovina pracující populace lidé z generace mileniálů. Od svých předchůdců se mileniálové notně liší a i ve svém zaměstnání vyžadují jiný přístup a vyznávají jiné hodnoty. Obzvláště důležitá je pro ně pravidelná a častá zpětná vazba, hodnocení svého výkonu jednou za rok jim nepostačuje.

Hodnocení:

Tiskni článek

Pošli článek

Téměř 9 z 10 mladých lidí se pak již při hledání zaměstnání zaměřuje na to, jaké možnosti profesního i osobního rozvoje jim zaměstnavatel poskytne. Mileniálové rovněž například preferují společensky odpovědné firmy, týmovou práci, otevřený přístup, ale třeba i dobrou organizovanost a strukturu.

Český pracovní trh se v současné době potýká s rekordní zaměstnaností, firmy vezoucí se na vlně ekonomického růstu jen s obtížemi obsazují pracovní pozice a čím dál více zaměstnavatelů tak cílí i na předtím opomíjené skupiny uchazečů o práci, tedy lidi nad 50, nebo dokonce i 60 let. Tento trend přesto nemění nic na faktu, že za pár let bude téměř polovina světové pracující populace tvořena lidmi z generace takzvaných mileniálů. Ti však na rozdíl od předchozí generace označované jako „baby boomers“ mají obvykle jiné požadavky a potřeby týkající se jejich pracovního života. „Zaměstnavatelé, kteří k mileniálům přistupují stejně jako ke starším generacím, se tudíž mohou dostat do nemalých problémů, počínaje nespokojeností a demotivací mladších pracovníků a konče jejich hromadnými odchody,“ varuje Jiří Jemelka, ředitel společnosti J.I.P. pro firmy, jež poskytuje revitalizace a interim management malým a středním podnikům. V čem je tato skupina zaměstnanců specifická a jak k mileniálům přistupovat, aby pracovali rádi a efektivně?

Klíčová je kvalitní a pravidelná zpětná vazba

Jedním z nejdůležitějších požadavků generace mileniálů je zpětná vazba k jejich pracovnímu výkonu. Klasické roční hodnocení však přitom rozhodně není tím, co by mladí lidé měli na mysli. Podle studie HR agentury TriNet 40 % pracovníků z řad mileniálů považuje tento typ zpětné vazby za příliš vágní, 62 % pak udává, že je roční hodnocení demotivuje. V případě ústního hodnocení ve formě pohovoru s vedoucím pracovníkem nebo manažerem se 59 % mileniálů domnívá, že hodnotitel není dobře připraven, a celých 28 % mladým lidí reagovalo na roční hodnocení tím, že změnili zaměstnání.

« předchozí strana 1 2 3

 

Přihlášení | Registrace

Zapomněla jste heslo?

Soutěže

TOP MÓDA

Podpadky jsou in

„Nevím, kdo vynalezl vysoké podpatky, ale všechny ženy mu hodně dluží,“ více

TOP ZDRAVÍ A KRÁSA

Diagnostika pleti

L’Oréal uvádí diagnostiku pleti pomocí umělé inteligence, založenou na vědeckých více

TOP GURMÁN

Nutriční fakta

Výživová expertka Gabriela Peacock Báňová, která vyvinula také svoji řadu doplňků stravy více

TOP SPOLEČNOST

Panenka Barbie

Na 9. března každoročně připadá Den Barbie, který připomíná první oficiální představení více

V souladu s přírodou

Citlivá dětská kůže vyžaduje zvláštní pozornost a péči. více

Ústní voda Herbadent

Klíčové pro zdraví zubů, dásní a celé dutiny ústní je primárně správné čištění zubů, více

Polévka je grunt

„Polévka je grunt a maso je špunt,“ také jste to od babičky slýchali? více