Mileniálové jako zaměstnanci

Text: Prima Žena
3. listopadu 2018 | 09:00

Kolem roku 2020 bude zhruba polovina pracující populace lidé z generace mileniálů. Od svých předchůdců se mileniálové notně liší a i ve svém zaměstnání vyžadují jiný přístup a vyznávají jiné hodnoty. Obzvláště důležitá je pro ně pravidelná a častá zpětná vazba, hodnocení svého výkonu jednou za rok jim nepostačuje.

Hodnocení:

Tiskni článek

Pošli článek

Téměř 9 z 10 mladých lidí se pak již při hledání zaměstnání zaměřuje na to, jaké možnosti profesního i osobního rozvoje jim zaměstnavatel poskytne. Mileniálové rovněž například preferují společensky odpovědné firmy, týmovou práci, otevřený přístup, ale třeba i dobrou organizovanost a strukturu.

Český pracovní trh se v současné době potýká s rekordní zaměstnaností, firmy vezoucí se na vlně ekonomického růstu jen s obtížemi obsazují pracovní pozice a čím dál více zaměstnavatelů tak cílí i na předtím opomíjené skupiny uchazečů o práci, tedy lidi nad 50, nebo dokonce i 60 let. Tento trend přesto nemění nic na faktu, že za pár let bude téměř polovina světové pracující populace tvořena lidmi z generace takzvaných mileniálů. Ti však na rozdíl od předchozí generace označované jako „baby boomers“ mají obvykle jiné požadavky a potřeby týkající se jejich pracovního života. „Zaměstnavatelé, kteří k mileniálům přistupují stejně jako ke starším generacím, se tudíž mohou dostat do nemalých problémů, počínaje nespokojeností a demotivací mladších pracovníků a konče jejich hromadnými odchody,“ varuje Jiří Jemelka, ředitel společnosti J.I.P. pro firmy, jež poskytuje revitalizace a interim management malým a středním podnikům. V čem je tato skupina zaměstnanců specifická a jak k mileniálům přistupovat, aby pracovali rádi a efektivně?

Klíčová je kvalitní a pravidelná zpětná vazba

Jedním z nejdůležitějších požadavků generace mileniálů je zpětná vazba k jejich pracovnímu výkonu. Klasické roční hodnocení však přitom rozhodně není tím, co by mladí lidé měli na mysli. Podle studie HR agentury TriNet 40 % pracovníků z řad mileniálů považuje tento typ zpětné vazby za příliš vágní, 62 % pak udává, že je roční hodnocení demotivuje. V případě ústního hodnocení ve formě pohovoru s vedoucím pracovníkem nebo manažerem se 59 % mileniálů domnívá, že hodnotitel není dobře připraven, a celých 28 % mladým lidí reagovalo na roční hodnocení tím, že změnili zaměstnání.

« předchozí strana 1 2 3

 

Přihlášení | Registrace

Zapomněla jste heslo?

Soutěže

TOP MÓDA

Značka Guess

Značka GUESS je americká módní značka, která byla založena na začátku více

TOP ZDRAVÍ A KRÁSA

Bolest u dětí

Malé i větší děti si často stěžují na bolesti hlavy. Bolesti hlavy jsou také jedním více

TOP CESTOVÁNÍ

Vysněná dovolená

Češi jsou známí svou spořivostí, úspory si v Česku tvoří většina domácností. Z průzkumu více

TOP GURMÁN

Bez "éček"

Prázdniny jsou u konce a žáci se jako každý rok začínají připravovat do školních lavic. více

TOP SPOLEČNOST

Konec prázdnin

Konec prázdnin a navazující začátek školního roku pro mnohé děti nebývá nejradostnější více

Slabé pánevní dno

Téma pánevního dna trápilo mnoho našich kamarádek i zákaznic a tak jsme vytvořili více

Bílá dovolená

Když se řekne Harrachov, většině lidí se vybaví horské středisko, více

Růžové víno

Léto je neodmyslitelně spojené se svěžími růžovými víny vládnoucími sezóně od jara a více