Mileniálové jako zaměstnanci

Text: Prima Žena
3. listopadu 2018 | 09:00

Kolem roku 2020 bude zhruba polovina pracující populace lidé z generace mileniálů. Od svých předchůdců se mileniálové notně liší a i ve svém zaměstnání vyžadují jiný přístup a vyznávají jiné hodnoty. Obzvláště důležitá je pro ně pravidelná a častá zpětná vazba, hodnocení svého výkonu jednou za rok jim nepostačuje.

Hodnocení:

Tiskni článek

Pošli článek

Téměř 9 z 10 mladých lidí se pak již při hledání zaměstnání zaměřuje na to, jaké možnosti profesního i osobního rozvoje jim zaměstnavatel poskytne. Mileniálové rovněž například preferují společensky odpovědné firmy, týmovou práci, otevřený přístup, ale třeba i dobrou organizovanost a strukturu.

Český pracovní trh se v současné době potýká s rekordní zaměstnaností, firmy vezoucí se na vlně ekonomického růstu jen s obtížemi obsazují pracovní pozice a čím dál více zaměstnavatelů tak cílí i na předtím opomíjené skupiny uchazečů o práci, tedy lidi nad 50, nebo dokonce i 60 let. Tento trend přesto nemění nic na faktu, že za pár let bude téměř polovina světové pracující populace tvořena lidmi z generace takzvaných mileniálů. Ti však na rozdíl od předchozí generace označované jako „baby boomers“ mají obvykle jiné požadavky a potřeby týkající se jejich pracovního života. „Zaměstnavatelé, kteří k mileniálům přistupují stejně jako ke starším generacím, se tudíž mohou dostat do nemalých problémů, počínaje nespokojeností a demotivací mladších pracovníků a konče jejich hromadnými odchody,“ varuje Jiří Jemelka, ředitel společnosti J.I.P. pro firmy, jež poskytuje revitalizace a interim management malým a středním podnikům. V čem je tato skupina zaměstnanců specifická a jak k mileniálům přistupovat, aby pracovali rádi a efektivně?

Klíčová je kvalitní a pravidelná zpětná vazba

Jedním z nejdůležitějších požadavků generace mileniálů je zpětná vazba k jejich pracovnímu výkonu. Klasické roční hodnocení však přitom rozhodně není tím, co by mladí lidé měli na mysli. Podle studie HR agentury TriNet 40 % pracovníků z řad mileniálů považuje tento typ zpětné vazby za příliš vágní, 62 % pak udává, že je roční hodnocení demotivuje. V případě ústního hodnocení ve formě pohovoru s vedoucím pracovníkem nebo manažerem se 59 % mileniálů domnívá, že hodnotitel není dobře připraven, a celých 28 % mladým lidí reagovalo na roční hodnocení tím, že změnili zaměstnání.

« předchozí strana 1 2 3

 

Přihlášení | Registrace

Zapomněla jste heslo?

Soutěže

TOP MÓDA

Hodinky Prim

Nosíte ráda hodinky? Nebo jste ještě nenašla takové, které by splňovaly více

TOP ZDRAVÍ A KRÁSA

Sonicky kartáček

Proč si ho zamilujete? Zajistí vám zářivě bílé zuby, zbaví vás plaku více

TOP CESTOVÁNÍ

Zimní dovolená

Maximálně vyladěnou zimní dovolenou si užijete v moderně vybaveném areálu více

TOP GURMÁN

Mixitella od Mixit

Hoď tam kupu oříšků, pořádnou hrst čokolády a rozmixuj. více

TOP SPOLEČNOST

For Wood

Sedmý veletrh nízkoenergetických, pasivních a nulových staveb více

Slabé pánevní dno

Téma pánevního dna trápilo mnoho našich kamarádek i zákaznic a tak jsme vytvořili více

V souladu s přírodou

Citlivá dětská kůže vyžaduje zvláštní pozornost a péči. více

Waterdrop

Odložte ponožky a kosmetiku na jinou příležitost a dejte letos přednost více