4 praktické tipy, jak omezit chrápání

Text: Prima Žena
4. ledna 2020 | 09:00

Chrápání je nepříjemný zvuk, který dokáže být důvodem mnoha vážných partnerských hádek. Postiženi jsou nejenom spolunocležníci, ale i samotní „chrápající“, protože nemají tak kvalitní spánek. Nejvíce chrápání trápí může (až 40 %), ale setkává se s ním i velké procento žen. Nejčastěji lidé začínají chrápat po „čtyřicítce“.

Hodnocení:

Tiskni článek

Pošli článek

Samotné chrápání vzniká při dýchání vibracemi měkkých tkání hltanu. Během spánku je sníženo napětí svalů, které tvoří svalovou trubici, skrze kterou dýcháme. Menší měrou se na chrápání může podílet i nos, resp. vnitřní partie nosu při větším vybočení nosní přepážky nebo při chronické rýmě.  Vznik chrápání také negativně ovlivňuje obezita. S chrápáním začínáme nejčastěji v dospělosti zejména po 40. roku věku. To se vysvětluje snížením elasticity vaziva a svalového napětí, které vede ke snadnějším vibracím (chrápání). Uvádí se, že jistou roli hraje i dědičnost, přičemž chrápání není přímo určeno geneticky, ale určitou skladbou dědičných faktorů, jako je tvar obličeje a oblasti hltanové úžiny.

1.    Změňte polohu při usínání.
Lidé, kteří mají tendence k chrápání by neměli usínat na zádech, protože tato poloha chrápání umocňuje. Pokud usínáte na boku nebo na břiše, tak máte větší šanci dopřát svým spolunocležníkům klidnější noc. Ideální je spát na břiše, kdy máte paži položenou pod polštářem, na kterém ležíte. A pokud se během noci stále převalujete zpět na záda - tak vyzkoušejte legendární DIY tip: Zašijte si do zadní části pyžama golfový míček nebo tenisák. Ten zabrání převalování ve spánku na záda.  Na pomoc si také vezměte vyšší polštář, protože pokud ležíte v mírně vyvýšené poloze dojde k lepšímu zprůchodnění dýchacích cest.

2.    Zvlhčovače jako prevence
„Jako prevence proti chrápání je také dobré doma používat zvlhčovače vzduchu, protože suchý vzduch může být pro naše sliznice dráždivý a způsobovat chrápání. Do zvlhčovače můžete dát bylinné extrakty z máty nebo eukalyptu, které dobře působí na uvolňování dýchacích cest, “ říká MUDr. Jan Kastner, odborník na spánkovou medicínu z Perfect Clinic. Před usínáním také dobře místnost vyvětrejte. Ideální teplota na spánek je 18–20 stupňů Celsia.

« předchozí strana 1 2

 

Přihlášení | Registrace

Zapomněla jste heslo?

Soutěže

TOP SEX A VZTAHY

Sexuální apetit

Polovina žen se potýká se špatným sexuálním zdravím, třetina nemá na milování vůbec více

TOP DOMOV

Chytrá domácnost

Chytrá domácnost není výlet do budoucnosti, ale může se stát součástí více

TOP CESTOVÁNÍ

Přírodní bahno

Tělové zábaly jsou vynikajícím doplňkem při péči o pokožku. A pokud se při nich více

TOP GURMÁN

Neobyčejné marmošky

Někdo si píská, někdo to má na salámu a Mixit, ten si maže na chleba. více

TOP SPOLEČNOST

Vesnice Sazky

Představte si, jaké by to bylo žít ve vesničce, kde má každá rodina na svém účtu více

Original Marines

Italská módní značka – od batolat až po teens. Hledáte něco hezkého pro své děti, více

Bílá dovolená

Když se řekne Harrachov, většině lidí se vybaví horské středisko, více

Plánujete stítění?

V zimě už sice plánujeme letní dovolenou, ale jelikož nám není v našich domovech horko, více