Jak bezpečně sportovat s nadváhou

Text: Prima Žena
13. května 2019 | 09:00

Nadváha či obezita je často „výmluvou“ mnoha lidí k tomu, aby nesportovalo. A přitom sport by měl být společně se správnou životosprávou hlavní součástí zdravého životního stylu těch, kteří bojují s nadváhou. Důležité je ale umět volit vhodnou aktivitu i provedení, abychom si příliš nezatěžovali klouby či dýchací aparát. Sportovní fyzioterapeuti PhDr. Kryštof Kuba a Mgr. Petr Hafič z Certifikované McKenzie Kliniky radí jak na to:

Hodnocení:

Tiskni článek

Pošli článek

Pokud chtějí lidé s nadváhou bojovat proti kilům navíc a zároveň si zlepšit celkového zdraví, tak by se měli nejdříve zaměřit na svůj jídelníček, a k tomu se začít zároveň přiměřeně hýbat. Nejlepší je volit takový pohyb, který baví a přináší potěšení z postupného zlepšování. Rozhodně není dobré rovnou začínat s náročným sportem, po kterém se budou cítit frustrovaní, že jim aktivita nejde.

Když nejdou už ani zavázat tkaničky…
Kdy poznáme nadváhu? „Při posuzování nadváhy je dobré si spočítat osobní Body Mass Index. Na internetu je zdarma k dispozici mnoho BMI kalkulaček. Obecně se dá ale říci, že nadváha je to, když člověk má k jejímu „pocitu“ objektivní důvody – například si nemůže zavázat tkaničky, každý rok musí kupovat nové oblečení, protože ty staré jsou najednou malé…,“ říká s mírnou nadsázkou fyzioterapeut Mgr. Petr Hafič z McKenzie Kliniky a dodává: „Lidé s kily navíc by si při sportu měli dávat pozor na kardiovaskulární systém, který se musí vyrovnávat vyšší zátěži, když se člověk pohybuje s nadměrnými kily. Ve velké zátěži jsou samozřejmě i klouby dolních končetin, jako jsou kyčle a kolena.“ 

Je proto vždy důležité u jakéhokoliv sportu si přidávat zatížení postupně a přirozeně tak tělo adaptovat na fyzický výkon a růst kondice.
„Na začátek, je ideální si nejprve určit sportovní cíle, které lidé s nadváhou chtějí dosáhnout. Jestli se vrátí k tenisu, ujedou na kole 50 km nebo budou aktivněji plavat… Podle tohoto našim pacientům dáme přiměřenou zátěž a odhadneme tak i povahu člověka, který chce změnit svoji váhu. Vždy je ale dobré se před výběrem sportu poradit s odborníky a zajít si i na prohlídku ke svému lékaři, který udělá celkové zdravotní vyšetření. Z toho pak může zkušený fyzioterapeut vycházet při stavbě tréninku,“ říká PhDr. Kryštof Kuba.

« předchozí strana 1 2

 

Přihlášení | Registrace

Zapomněla jste heslo?

Soutěže

TOP SEX A VZTAHY

Erotika ve vztahu

Více než polovina žen i mužů má sex hned po první schůzce. Pro více než třetinu více

TOP DOMOV

Vůně Provence

Vzpomínáte, jaké to bylo odpočívat ve stínu olivovníku v Provence více

TOP CESTOVÁNÍ

Villa Memories

Zážitky, společně strávený čas, radost a odpočinek - to jsou základní ingredience každého více

TOP GURMÁN

KetoDieta

Chutnou redukční dietu, při které nemusíte hladovět, a nadbytečná kila půjdou zaručeně více

TOP SPOLEČNOST

Divadlo Archa

Divadlo Archa oslaví na začátku června 25. výročí. Během oslav, které proběhnou 7. června více

Slabé pánevní dno

Téma pánevního dna trápilo mnoho našich kamarádek i zákaznic a tak jsme vytvořili více

Letní líčení

S příchodem teplejšího počasí a slunečních paprsků většina žen ubírá na make-upu. více

Růžové víno

Léto je neodmyslitelně spojené se svěžími růžovými víny vládnoucími sezóně od jara a více