Jak se udržet fit a hubnout

Text: Prima Žena
7. května 2019 | 09:00

Nemusíme držet drastické diety, či vrcholově sportovat, abychom si udrželi fyzičku či připravili postavu do plavek. Někdy stačí provozovat rekreační spor, hodně chodit a dodržovat správou stravu. Sportovní fyzioterapeut PhDr. Kryštof Kuba radí, jak nato:

Hodnocení:

Tiskni článek

Pošli článek

Procházka alespoň 45 minut
Pokud nedržíte drastické diety, máte rádi dobré jídlo a nechcete přibírat na váze, je dobré se denně více hýbat. „Doporučuji se každý den projít alespoň 45 minut. Ideální je hodinová vycházka. Při té je potřeba si alespoň trochu zvýšit tepovou frekvenci, proto by to neměla být pomalá chůze od stánku s občerstvením ke stánku s pivem. Ideální je rychlejší tempo. Dá se říct, že jakýkoliv pohyb, při kterém se alespoň půlhodiny denně budete trochu potit, může být přínosný pro boj s kilogramy.“ říká fyzioterapeut PhDr. Kryštof Kuba z Certifikovné McKenzie kliniky.

Chůzí můžete spálit až 300 kalorií za hodinu
Chůze je ale nejjednodušší cesta ke zdravému hubnutí a zároveň zlepšení nebo udržení dobré kondice. Chcete-li si zlepšit postavu, tak choďte hezky napřímení rychlejším a pravidelným pohybem. Ideální je hodina a půl denně. Zkuste si denně měřit, kolik ujdete kroků a kilometrů Velmi svižnou chůzí můžete spálit až 300 kalorií za hodinu. Pokud ale chodíte pomalu, jdete ochable, tak to neprospívá zádům a ani po tomto pohybu neubydou kila. Při chůzi nenoste také těžké tašky, mějte raději dobře padnoucí batoh.

Při chůzi zapojte celé tělo
Obyčejná procházka je ideální k protažení a zapojení svalstva. Chcete-li více spalovat kalorie je důležité při chůzi zapojit celé tělo a udělat komplexní cvik: „Během procházky ujděte například dvacet rychlých kroků a poté krok natáhněte, abyste zapojili i horní část těla, tak během chůze točte rukama v ramenou a pořádně s nimi zamávejte. Můžete se třeba i 10x uklonit na každou stranu - krásně si tak protáhnete páteř do stran. Nakonec si položte dlaně přímo na hýžďové svaly a 10x se pořádně zakloňte, tak zapojíte i břišní svaly. Pokud se takto během procházky třikrát protáhnete a zapojíte svaly, bude to úplně stačit.“ vysvětluje fyzioterapeut PhDr. Kuba.

« předchozí strana 1 2

 

Přihlášení | Registrace

Zapomněla jste heslo?

Soutěže

TOP SEX A VZTAHY

Vztah na dálku

Mnoho lidí se rozhodne pro vztah, i když s partnerem nežijí ve stejném městě více

TOP DOMOV

Jaro na zahradě

Sluneční paprsky, ptačí zpěv, vůně květin a čerstvý vzduch. To jsou známky jara více

TOP CESTOVÁNÍ

Dovolená v Řecku

Koronavirus letošní cestovatelské plány podstatně narušil. Zastavila se letecká doprava více

TOP SPOLEČNOST

Den dětí

Čas letí jako voda a po roce se opět o slovo hlásí Mezinárodní den dětí. více

Slabé pánevní dno

Téma pánevního dna trápilo mnoho našich kamarádek i zákaznic a tak jsme vytvořili více

Skincare dieta

Zatímco jsou všichni zaneprázdněni debatou o novoročních dietách, švédská skintech více

Tančírna

Jak přečkat období dlouhých zimních večerů a vytahaných svetrů, když nás televizní více