Jak se vyrovnat s každoděním shonem?

Text: Prima Žena
28. srpna 2019 | 09:00

Začátek školního roku nevyhnutelně přináší změnu denního režimu. Zatímco v létě se o děti částečně postarali prarodiče, částečně vypomohly tábory a další pobyty, nyní veškeré povinnosti přecházejí opět na rodiče. Jak se s koncem bezstarostného léta vyrovnat a přejít do školního režimu bez toho, aby se stres podepsal na zdraví?

Hodnocení:

Tiskni článek

Pošli článek

Nelučte se s přírodou
V létě většina lidí přirozeně tráví více času venku. Ať už u vody, na výletech po okolí, nebo třeba v lese na houbách. O prázdninách mají lidé zkrátka s přírodou bližší kontakt. Pokud se obklopeni zelení cítíte příjemně, nemusíte jen kvůli začátku září kontakt s přírodou přerušovat. Naopak. Procházku parkem nebo blízkým lesem je vhodné zařadit do svého každodenního režimu. Místo rychlé návštěvy restaurace si například během obědové pauzy zkuste sednout na lavičku v parku s domácí svačinou. Cestou z práce můžete odbočit a projít se alejí stromů a psa místo na sídlišti zajít vyvenčit do nejbližšího remízku. Pokud v dosahu není ani kousek zeleně, vyrazte nejlépe s celou rodinou do lesa alespoň o víkendu. Postupně se barvící listí vám přinese lepší podívanou než televizní program.

Pomozte mozku
Se začátkem školního roku se hromadí úkoly ze všech stran. Zapamatovat si rozvrh dětských kroužků, nákupní seznam i čas pracovních schůzek je na paměť obrovský nápor. Ulehčit jí můžete sdíleným diářem, ať už online, nebo papírovým, kde bude mít každý člen rodiny vlastní barvou vyznačené důležité úkoly a data. Nákupní seznam může zase viset u dveří, abyste měli na očích, co je potřeba přinést, a každý do něj mohl připsat, co doma schází. Mozek je dobré udržovat v kondici například luštěním sudoku či prostorových hádanek. Existuje také několik bylin, které mohou pomoci zlepšit stav mozku a podpořit paměť. „Jedním z nejlepších a nejvíce využívaných prostředků, které prokrvují mozek, a tím zlepšují paměť, je známý jinan neboli ginko biloba. Regeneraci nervů a vedení vzruchu nervem nám pomůže zabezpečit bělotrn, čímž zároveň podpoří vnímání a paměť. V poslední době se lidé obracejí o pomoc také k prostředkům z bacopy, které posilují koncentraci a mají příznivý vliv na fungování mozku,“ říká nejznámější česká bylinkářka Jarmila Podhorná.
 

Přihlášení | Registrace

Zapomněla jste heslo?

Soutěže

TOP SEX A VZTAHY

Sexuální apetit

Polovina žen se potýká se špatným sexuálním zdravím, třetina nemá na milování vůbec více

TOP DOMOV

Komplexni keramika

Koupelnový nábytek nebo umyvadlo ve stejném materiálu, jako je dlažba a obklady více

TOP CESTOVÁNÍ

Hvězdám blíž

Návštěva hvězdárny je zážitek – v Teplicích ovšem začne dřív, než se zadíváte více

TOP GURMÁN

Neobyčejné marmošky

Někdo si píská, někdo to má na salámu a Mixit, ten si maže na chleba. více

TOP SPOLEČNOST

Balet Oněgin

Balet Národního divadla vrací do svého repertoáru skutečný klenot mezi výpravnými, více

Slabé pánevní dno

Téma pánevního dna trápilo mnoho našich kamarádek i zákaznic a tak jsme vytvořili více

Dokonalý Valentýn

Svátek sv. Valentýna počítají zamilovaní k nejdůležitějším dnům v roce. více

Tančírna

Jak přečkat období dlouhých zimních večerů a vytahaných svetrů, když nás televizní více