Jak se vyrovnat s každoděním shonem?

Text: Prima Žena
28. srpna 2019 | 09:00

Začátek školního roku nevyhnutelně přináší změnu denního režimu. Zatímco v létě se o děti částečně postarali prarodiče, částečně vypomohly tábory a další pobyty, nyní veškeré povinnosti přecházejí opět na rodiče. Jak se s koncem bezstarostného léta vyrovnat a přejít do školního režimu bez toho, aby se stres podepsal na zdraví?

Hodnocení:

Tiskni článek

Pošli článek

Nelučte se s přírodou
V létě většina lidí přirozeně tráví více času venku. Ať už u vody, na výletech po okolí, nebo třeba v lese na houbách. O prázdninách mají lidé zkrátka s přírodou bližší kontakt. Pokud se obklopeni zelení cítíte příjemně, nemusíte jen kvůli začátku září kontakt s přírodou přerušovat. Naopak. Procházku parkem nebo blízkým lesem je vhodné zařadit do svého každodenního režimu. Místo rychlé návštěvy restaurace si například během obědové pauzy zkuste sednout na lavičku v parku s domácí svačinou. Cestou z práce můžete odbočit a projít se alejí stromů a psa místo na sídlišti zajít vyvenčit do nejbližšího remízku. Pokud v dosahu není ani kousek zeleně, vyrazte nejlépe s celou rodinou do lesa alespoň o víkendu. Postupně se barvící listí vám přinese lepší podívanou než televizní program.

Pomozte mozku
Se začátkem školního roku se hromadí úkoly ze všech stran. Zapamatovat si rozvrh dětských kroužků, nákupní seznam i čas pracovních schůzek je na paměť obrovský nápor. Ulehčit jí můžete sdíleným diářem, ať už online, nebo papírovým, kde bude mít každý člen rodiny vlastní barvou vyznačené důležité úkoly a data. Nákupní seznam může zase viset u dveří, abyste měli na očích, co je potřeba přinést, a každý do něj mohl připsat, co doma schází. Mozek je dobré udržovat v kondici například luštěním sudoku či prostorových hádanek. Existuje také několik bylin, které mohou pomoci zlepšit stav mozku a podpořit paměť. „Jedním z nejlepších a nejvíce využívaných prostředků, které prokrvují mozek, a tím zlepšují paměť, je známý jinan neboli ginko biloba. Regeneraci nervů a vedení vzruchu nervem nám pomůže zabezpečit bělotrn, čímž zároveň podpoří vnímání a paměť. V poslední době se lidé obracejí o pomoc také k prostředkům z bacopy, které posilují koncentraci a mají příznivý vliv na fungování mozku,“ říká nejznámější česká bylinkářka Jarmila Podhorná.
 

Přihlášení | Registrace

Zapomněla jste heslo?

Soutěže

TOP SEX A VZTAHY

Flexibilní práce

Známe to všichni. V dnešní době je spojení pracovních povinností a soukromého více

TOP DOMOV

První školní den

Usnadněte dětem první den ve škole, aby pochopily, že je nečeká jen spousta povinností, více

TOP CESTOVÁNÍ

Noc na zámku

Sníte o životě na zámku? „Zkoušeli jste spát jako kněžna či kníže na zámku? více

TOP GURMÁN

Grilované hovězí

Kuřecí steak zvládnu levou zadní, krkovici taky. Jak si ale poradit s hovězím, více

TOP SPOLEČNOST

For Interior 2019

Nekonečný výběr nábytku, bytových doplňků, klasické i netradiční materiály, více

Original Marines

Italská módní značka – od batolat až po teens. Hledáte něco hezkého pro své děti, více

Letní líčení

S příchodem teplejšího počasí a slunečních paprsků většina žen ubírá na make-upu. více

Krásná pleť

S věkem kůže ztrácí svou pružnost a pevnost a stává se tenčí. Tato ztráta pružnosti více