Kolik kalorií se dá spálit ve městě?

Text: Prima Žena
15. července 2019 | 12:00

Není žádným tajemstvím, že když chcete být ve formě, musíte si udržet svoji energetickou rovnováhu. Na pohled je to jednoduchá rovnice. Množství přijaté energie se musí rovnat množství energie spálené. Ta však může při sedavém zaměstnání představovat problém. Jak tedy svůj energetický výdej zvýšit a netrávit při tom hodiny ve fitku?

Hodnocení:

Tiskni článek

Pošli článek

Řešení vás asi nepřekvapí. Na to, abyste spalovali kalorie, se prostě musíte hýbat. Množství vydané energie však nezávisí jen na druhu vykonané aktivity, ale také na vaší váze. Čím jste těžší, tím víc spalujete. Důležitost pohybu při dosahování energetické rovnováhy potvrzují i slova trenéra značky Rexona Michala Maxy. „Většinou se uvádí, že průměrně člověk spálí 1 600 kalorií. Ve skutečnosti je však toto číslo podstatně nižší a při sedavém zaměstnání je dokonce téměř nemožné ho dosáhnout. Člověk pracující například v kanceláři se už při běžné stravě dostane do kalorického přebytku. Pohyb by měl proto představovat součást každodenního života.“ Kromě klasických sportovních aktivit byste neměli podceňovat ani sílu přirozeného pohybu a využít každou další příležitost ke spálení energie. Hýbat se dá všude. Nepotřebujete k tomu moc – na fitko si lehce přeměníte i své město.
                                                                              
10 000 kroků denně
Podle Světové zdravotnické organizace by měl dospělý člověk ujít aspoň 10 000 kroků denně, což je přibližně 7 kilometrů. Pokud se vám tohoto výsledku podaří dosáhnout pravidelně, výsledkem by měla být nejenom vaše zlepšená kondice, ale také výkonnost vaše srdce. Každý den byste si tak měli najít čas na aspoň 30 minutovou procházku. Vystoupit o zastávku dřív, prodloužit čas určený na ranní venčení a nebo se jít provětrat místo hodinového oběda? Možností je nespočetně mnoho. A pokud počítáte kalorie, tak při půlhodinové procházce v normálním tempu jich spálíte 100 až 200.

Workout v parku
Trávíte léto radši venku na vzduchu než zavření ve fitku? To ještě neznamená, že musíte vynechat tréninky. Ve většině měst najdete venkovní tréninkové parky, kde si můžete zacvičit s vlastní váhou těla. Pokud se ale takový park nenachází ve vaší blízkosti, svoji úlohu splní i obyčejná lavička. Procvičíte se na ní tricepsy, bicepsy, zadek, stehna i břicho. Během 30 minutového intenzivního tréninku dokážete spálit přibližně 200 kalorií. Tolik má například hrst čipsů.

« předchozí strana 1 2

 

Přihlášení | Registrace

Zapomněla jste heslo?

Soutěže

TOP SEX A VZTAHY

Partnerská krize

Krize ve vztahu může potkat každý pár. Je to přirozená fáze ve vývoji vztahu. více

TOP DOMOV

Péče o oblečení

Také to znáte? Partner chodí pravidelně do práce v obleku a vy máte předepsaný více

TOP SPOLEČNOST

Diamantový příběh

Gabriela Dědičová pracuje v oboru DIAMANTŮ přes 10 let. Svoji kariéru začínala více

Česká síťovka

Vyrábí se od roku 1926, patří k symbolům éry socialismu, nyní se stává retro hitem více

Tančírna

Jak přečkat období dlouhých zimních večerů a vytahaných svetrů, když nás televizní více

Plánujete stítění?

V zimě už sice plánujeme letní dovolenou, ale jelikož nám není v našich domovech horko, více