Omezujete příjem kalorií? Nepřežeňte to

Text: Prima Žena
28. prosince 2018 | 12:00

Máte jasný cíl – zhubnout v co nejkratším čase. Výrazně snížíte denní kalorický příjem a každý den se přísně kontrolujete v zrcadle. Nenechte se ale zlákat vidinou rychle dosaženého cíle. Dříve, než uvidíte uspokojující výsledky, vaše tělo rezignuje, protože nevydrží nastavený úsporný režim. Vyčerpanost vás přinutí vzdát se, čímž se vrátíte zpět na začátek vaší cesty. To vás utvrdí v tom, že zhubnout je nemožné. Vystupte z tohoto začarovaného kruhu co nejdříve!

Hodnocení:

Tiskni článek

Pošli článek

Jak jste na tom s příjmem kalorií?
Nejspolehlivějším ukazatelem toho, jestli je váš příjem kalorií dostatečný, je rychlost, jakou se zbavujete přebytečných kil. „Obecně se za zdravé hubnutí považuje snížení váhy o půl až jeden kilogram za týden. Během prvního týdne až dvou se může stát, že váha půjde dolů rychleji. Tělo se na začátku diety zbavuje zadržované vody, proto je to naprosto v pořádku,“ vysvětluje Susan Bowermanová, expertka na výživu společnosti Herbalife.

Pokud ale vaše váha dlouhodobě klesá rychleji, než je doporučováno, je třeba se zamyslet, zda na sebe nejste příliš přísní a kalorie ze svého jídelníčku neubíráte moc rychle. Pro zdravé hubnutí byste měli svému tělu denně vytvořit deficit 500 – 1000 kalorií. To vám zaručí ztrátu půl kila až kila za týden. Takového cíle nejsnáze dosáhnete, pokud snížíte váš kalorický příjem a zařadíte zvýšenou fyzickou aktivitu, při které spálíte další kalorie navíc. Pokud tedy svou stravu odlehčíte o 300 kalorií a 200 kalorií spálíte půl hodinou pohybu, snížíte tak denní příjem energie o ideálních500 kalorií. Pokud v tomto módu vytrváte, po prvním týdnu se můžete těšit z prvních výsledků.

Susan Bowermanová však varuje: „Denní příjem by nikdy neměl klesnout pod 1200 kalorií. Toto množství je nutné k tomu, aby tělo dostávalo všechny potřebné živiny a dokázalo správně fungovat. Pokud ve vašem případě nelze snížit kalorický příjem, pak musíte zvýšit vaši fyzickou aktivitu. Nemusíte se bát, že by touto cestou kila nemizela. Vašeho cíle dosáhnete, jen to může trvat delší dobu. Buďte proto trpěliví.“

« předchozí strana 1 2

 

Přihlášení | Registrace

Zapomněla jste heslo?

Soutěže

TOP SEX A VZTAHY

Vzestupy a pády

Každý vztah má své vzestupy a pády, ale existují obecné signály, více

TOP DOMOV

Vaše bonusy

Plánování mateřství patří mezi základní a naprosto běžné součásti života. více

TOP CESTOVÁNÍ

Interaktivní výstava

Chcete děti pořádně zabavit, unavit a zároveň byste rádi, aby se i něco zajímavého více

TOP GURMÁN

Zdravý životní styl

Možná se vám někdy do rukou dostaly články o tom, jak zhoršená ekonomická situace více

TOP SPOLEČNOST

Zlin Design Week

3. až 10. květen se ve Zlíně ponese ve znamení designu, inovací, rebelie a rozruchu. více

Slabé pánevní dno

Téma pánevního dna trápilo mnoho našich kamarádek i zákaznic a tak jsme vytvořili více

Novinka od Lenova

Ochladilo se, napadl první sníh, na náměstích se po roce znovu objevilo spoustu více

Ústní voda Herbadent

Klíčové pro zdraví zubů, dásní a celé dutiny ústní je primárně správné čištění zubů, více