Regenerace po sportu

Text: Prima Žena
28. května 2019 | 09:00

Sportování bezesporu patří k nejčastějším způsobům, jak si udržet zdravé tělo. Na druhou stranu je ale právě sport častou příčinou nepříjemných poranění a bolestí. Nejlepší cestou, jak toto riziko eliminovat, je správná regenerace. Podpořit ji navíc můžeme přírodními pomocníky.

Hodnocení:

Tiskni článek

Pošli článek

Častou chybou u začátečníků, kteří se do sportu pouštějí sami bez dohledu trenéra nebo sportovního týmu, je, že se zaměřují pouze na dosažení cíle. Ať už se jedná o zdolání co nejvyššího počtu kilometrů, zhubnutí, zvedání těžkých činek, nebo co nejrychlejší běh, vždy platí, že obtížnost je potřeba zvyšovat postupně. Fyzická zátěž navíc mívá za následek únavová zranění, vyčerpání, případně ztrátu motivace k dalšímu tréninku. Extrémně důležité je proto dát po výkonu tělu prostor k regeneraci. Jak se tedy po fyzické zátěži co nejlépe zotavit a snížit rizika zranění?

Když bolí nohy

Ztuhlé nohy, docházející dech, pálení a nutkání zastavit či zpomalit. S těmito příznaky překyselení se setkávají především běžci, případně cyklisté. Další nepříjemností jsou také namožené nohy druhý den po tréninku způsobené mikrotrhlinami ve svalech. Přímo při sportu nás zase může překvapit nepříjemná křeč. Tyto obtíže spolu přitom často souvisejí. Vyhnout se jim můžeme pravidelným tréninkem adekvátním ke kondici, pokročilosti ve sportu a zdravotnímu stavu. Tím pomůžeme svaly lépe zásobovat kyslíkem a vyhneme se překyselení nebo nerovnoměrnému a nepřirozenému přetěžování svalů. Proti křečím může pomoci též správná hydratace a dostatečný příjem hořčíku. „Při problémech svalů se musíme zaměřit na cévní zásobení svalů a dále podpořit svalovou hmotu a zklidnit se. Na regeneraci cévního zásobení můžeme zvolit gemmoterapii z pupenů stromů, kupříkladu jírovce, jinanu či jeřábu oskeruše. Na zklidnění lze použít třezalku, na dodání stopových prvků do svalů, šlach a kostí pak borovici a jedli. Důležité je rovněž předcházet zánětům svalů, s čímž skvěle pomáhá olše. Na podporu regenerace svalů můžeme využít třezalkový a thújový olej v podobě zábalů,“ říká bylinkářka Jarmila Podhorná.

« předchozí strana 1 2

 

Přihlášení | Registrace

Zapomněla jste heslo?

Soutěže

TOP SEX A VZTAHY

Dětská traumata

Rozvody jsou bohužel stále častým koncem mnohých manželství. více

TOP DOMOV

Design Patchwork

Patchwork, původně specifická technika z oblasti textilií, proniká i do dalších sfér. více

TOP CESTOVÁNÍ

Vitamin C

S příchodem letních dovolených se postupně znovu začal zvyšovat počet více

TOP GURMÁN

Křupejte bez výčitek

Ochutnáte jeden, a musíte spořádat celé balení. Chipsy – symbol nezdravého jídla více

TOP SPOLEČNOST

Jsem žena

Charitativní projekt Jsem žena #jsembohyně, za jehož vznikem stojí hudební skladatelka, více

Slabé pánevní dno

Téma pánevního dna trápilo mnoho našich kamarádek i zákaznic a tak jsme vytvořili více

Bílá dovolená

Když se řekne Harrachov, většině lidí se vybaví horské středisko, více

Jak přežít rozvod

Máte za sebou rozvod? Pak jste právě ukončili jednu důležitou etapu. více