Světový den srdce je čas k zamyšlení

Text: Prima Žena
11. září 2019 | 09:00

Lidé po celém světě si budou 29. září opět připomínat Světový den srdce. Jedná se o akci založenou v roce 2000 a každoročně organizovanou Světovou federací srdce a Světovou zdravotnickou organizací. Letošním tématem je „Share the power“ – Sdílejte sílu. Tento ročník sdílí myšlenku, jakým způsobem lze srdce udržovat zdravé.

Hodnocení:

Tiskni článek

Pošli článek

Světový den srdce sjednocuje lidi ze všech států a prostředí v boji proti kardiovaskulárním onemocněním a vznikají díky tomu mezinárodní akce na podporu zdravého životního stylu. Mezi tyto akce patří například různé běhy, zdravotní prohlídky, přednášky nebo výstavy. Do akce je také zapojeno spoustu zdravotnických zařízení. Mezi jejich služby patří měření hladiny cholesterolu a cukru v krvi, krevního tlaku či poradenství v oblasti zdravého stravování a prevence kardiovaskulárních chorob.

Nepodceňujte pravidelné prohlídky u lékaře
Srdce je pro náš život jedním z nejdůležitějších orgánů a je proto žádoucí k němu tak přistupovat. Mnoho lidí podceňuje pravidelné prohlídky u lékaře a nemají tušení, že už takovým onemocněním trpí. Čísla týkající se onemocnění srdce jsou stále alarmující. Jsou totiž společně s mrtvicí hlavními příčinami úmrtí na celém světě. Častým a skrytým problémem, bývá vysoký krevní tlak, který se v dnešní době řadí mezi civilizační onemocnění. „Optimální hodnota tlaku krve je 120-130/70-85 mm Hg, ale pokud nějaká hodnota vyskočí, nehraje to důležitou roli. Může za to např. přechodný stres,“ vysvětluje odborník na arteriální hypertenzi MUDr. Jan Peleška, specialista působící v České společnosti pro hypertenzi.

Lze tomu předejít?
Srdeční choroby nejsou jen nevyhnutelným důsledkem našich genetických dispozic, jak si spoustu lidí může myslet. Máme mnoho špatných návyků, kterými našemu srdci škodíme. Nejrizikovějšími faktory jsou obezita a kouření. Hrozícímu riziku srdečního onemocnění se vyhnete zdravou stravou, omezením tuků a uzenin, menším množstvím alkoholu a nekouřením. I když to ze začátku nemusí jít snadno, rozhodně jděte do toho. Pokud si k tomu každý den naordinujete ještě pohyb navíc, budete brzy na dobré cestě k lepší fyzické kondici a tím i ke zdravějšímu srdci.

« předchozí strana 1 2

 

Přihlášení | Registrace

Zapomněla jste heslo?

Soutěže

TOP DOMOV

Autosedačky BeSafe

První sedačky otočné jedním pohybem od norské značky BeSafe více

TOP CESTOVÁNÍ

Dolní Morava

Vyrazte za sněhovou nadílkou na Dolní Moravu. Nezáleží na tom, jestli jste vášniví lyžaři více

TOP GURMÁN

Koktejly Absolut

Recyklovat jdou i drinky. Švédská vodka Absolut přichází s novou limitovanou edicí lahve více

TOP SPOLEČNOST

Šlitr Šlitr Šlitr

Výtvarnou tvorbu Jiřího Šlitra připomene výstava a unikátní kniha jeho kreseb více

Slabé pánevní dno

Téma pánevního dna trápilo mnoho našich kamarádek i zákaznic a tak jsme vytvořili více

Infuze vitaminu C

S příchodem chladnějšího počasí většinou udeří první vlna chřipek a nachlazení, více

Desinfekce pračky

Už máte dost toho zašedlého a nepěkně vonícího prádla? Chcete z pračky místo více