LEVI’S® – šetrnost je COOL

01.05.2021

Levi's® odstartoval kampaň BUY BETTER, WEAR LONGER za udržitelnost módy a oděvního průmyslu a sám se snaží jít příkladem. Se sloganem "Nakupuj lépe, nos déle" chce inspirovat zákazníky ke změně nákupních zvyků a oděvní firmy k využívání nových ekologičtějších materiálů i technologií. Výroba a spotřeba oblečení dosáhla neudržitelné úrovně - mezi lety 2000 a 2020 se zdvojnásobila. Máme v šatníku víc věcí, které nosíme méně a pak je rychle vyhodíme - vydrží nám o polovinu kratší dobu než před 15 lety.

Přizval skupinu inspirujících changemakerů - Emma Chamberlain je vůdčí hlas své generace, milovnice módy, která dává přednost šetrnosti, secondhandu a přetváření starého v nové. Jaden Smith, dlouholetý partner značky se stejným smýšlením, se zajímá o vodu a zvyšuje povědomí o omezených zdrojích naší planety. Anglický fotbalista Marcus Rashford MBE je filantrop a tvrdý obhájce mládeže z chudých komunit. 20letá indonéská podnikatelka a aktivistka Melati Wijsen vedla v roce 2019 úspěšnou kampaň za zákaz plastových tašek na Bali a nyní se věnuje postavení mládeže. Xiye Bastida z mexického San Pedro Tultepec pochází města postiženého suchem i povodněmi, proto bojuje za lepší budoucnost planety. Americký domorodý environmentální aktivista a hip-hopový umělec Xiuhtezcatl zase propojuje hudbu s environmentální spravedlností. "Klimatická krize je největší hrozbou, které čelíme, ale také největší příležitostí, jak něco změnit," dodává Xiye Bastida.

Levi's® si uvědomuje svoji odpovědnost a sám prosazuje ambiciózní opatření v oblasti klimatu a úspory vody. Investuje do materiálů jako bavlnizované konopí nebo organická bavlna i technologií, například 76 % všech produktů Levi Strauss & Co. a 70 % všech džínů a džísek Levi's® se dnes vyrábí s využitím technologie Water<Less®, která od zavedení ušetřila více než 4 miliardy litrů a vedla k recyklaci téměř 10 miliard litrů vody. Levi's® tyto inovace navíc volně nabízí dalším oděvním firmám.

"Cítíte ten rozdíl, když máte na sobě džíny, které s vámi už něco prožily, nebo najdete stylový kousek z druhé ruky? Denim Levi's® se dá nosit po generace, déle si drží svoji hodnotu, jak fyzickou, tak emocionální," říká Paul Dillinger, viceprezident pro inovace produktů.

"Svět, ve kterém žijeme, nás vybízí k neustálému nakupování. Dostává nás to do špatného cyklu. Jsem rád, že

Levi's® mění toto poselství a prosazuje, že šetrnost je cool. Některé z mých oblíbených džínů jsou z druhé ruky," uvádí Jaden Smith. Tak se přidejte!