Moderní pohled na úklid: Jak česká značka AYETO Eco proměnila vizi o ekologických čistících v realitu
Příroda si zaslouží více lásky a úcty, než se jí v dnešní době dostává. Problém udržitelnosti se rozhodla řešit i nová česká značka ekologicky šetrných čističů AYETO Eco. Její produkty představují inteligentní čističe pro domácnost, které hledí na podzemní vody a vše okolo nás. Značka se snaží ukázat moderní pojetí a pohled na tak běžnou věc jakou je každodenní úklid. Během vývoje byl inspirací i color marketing a díky tomu se týmu podařilo vytvořit produkty, který můžeme vnímat jako doplněk a součást interiéru.
"Za značkou stojí skvělí tým lidí, které mám rád a na které jsem měl opravdu velké štěstí. Úžasná spolupráce s designéry i vývojáři receptur, kteří jsou považováni za špičky svých oborů v evropském měřítku," říká Alexandr Řeháček zakladatel AYETO Eco, ayetoeco.cz.
Cesta ke konečnému produktu byla dlouhá
Vývoj trval téměř dva roky, a to hlavně proto, že se odehrával v době covidu, což vše značně zpomalilo. Vše bylo o to těžší, ať už se jednalo o dostupnost surovin či obalového materiálu. Zkrátka zaběhlé cesty nefungovaly. "Jako nejtěžší považuji výzvu ve vývoji produktu, kterou jsme si dali. Vytvořit unikátní formu, něco nového, co bude mít vynikající čistící schopnosti, bude stoprocentně eco a která sníží plastový odpad domácnosti na minimum. Také jsme potřebovali, aby byla ve výsledku velmi, velmi ekonomická. To se podařilo a přicházíme s inovací, která jistě osloví mnoho stejně smýšlejících lidí jako jsme my," popisuje začátky Alexandr Řeháček.
Už dávno nepotřebujete chemické čističe
Hlavním cílem značky je předávat zkušenosti mezi spotřebitele a změnit zažité vnímání prostředků pro péči o domácnost, ale i vlastní zdraví. Tým vývojářů stojící za recepturou produktů chce ukázat, že v dnešní době není potřeba používat tvrdou chemii, vdechovat jedovaté látky, a riskovat tak vznik alergií, astmatu a kožních onemocnění.
Produkty se skládají pouze ze surovin pyšnících se certifikací francouzské certifikační organizace ECOCERT, ta je zárukou ekologie a kvality. Čističe fungují na bázi účinných tenzidů bez zbytečných chemikálií. S ohledem na ekologii přichází s produkty ve formě práškových koncentrátu, které nabízí jako náhradní náplň ke stávajícím obalům. S AYETO Eco tedy nešetříte pouze přírodu, díky eliminaci plastů v domácnosti. Nízká cena takto připraveného prostředku, která činí pouhých 16 Kč za litr, je šetrná i k domácímu rozpočtu.
"Nejen, že tak můžeme napomoct eliminovat plasty, ale zákazníkům nabízíme ideálního pomocníka, kterého lze jednoduše ředit vodou a připravit tak účinný prostředek k úklidu celé domácnosti za zlomek ceny konvenčních čističů," vysvětluje Řeháček.
Univerzálnost v podobě práškových koncentrátů
Právě ta největší odlišnost je v samotném konceptu. Už nebude potřeba kupovat každý měsíc nový produkt, novou lahev. Tu si pořídíte jednou, poprvé. Z hlediska trvanlivosti jsou přitom jakékoliv obavy zbytečné, suchý práškový koncentrát vydrží skladování tři roky. Pak si každou další náplň jednoduše připravíte do stávajícího obalu smícháním prášku z náhradní náplně AYETO a teplé vody, v hodnotě zlomku ceny balení běžného eco čističe. Tímto konceptem budeme moct všichni společně ušetřit ročně několik tun plastového odpadu!
Jak to funguje? Z jednoho balení práškové náhradní náplně (250g) připravíme pětadvacet litrů eco čisticího prostředku. Při spotřebě jednoho litru měsíčně je úspora dvanáct lahví ročně a dvacet čtyři za dva roky. A přesně po tuto dobu vám vystačí jedno balení práškové náhradní náplně, plněné do papírových plně rozložitelných tubusů.
Ekologické prostředky a bezpečnost
Běžně se můžeme setkat s varovnými symboly a upozorněními na štítcích komerčních chemických výrobků určených k čištění domácnosti. Pro každého z nás je domov tím místem, kde se cítíme nejvíce v bezpečí a i přesto nám doma leží přípravky s označením "nebezpečný" nebo "hořlavý". Ekologické prostředky naopak neobsahují škodlivé látky způsobující vážné zdravotní problémy, takže představují mnohem bezpečnějšího pomocníka. "Chceme měnit myšlení nových potenciálních zákazníků, aby brali ohledy nejen na přírodu a spodní vody, ale také na sebe a zdraví svých nejbližších," dodává Řeháček zakladatel AYETO Eco, ayetoeco.cz.
A jaké jsou tedy ty hlavný benefity AYTO Eco?
•ZELENÉ - používáme přísady certifikované Ecocert, všechny ingredience biologicky odbouratelné. Unikátní 'refill' systém umožní z koncentrátu 25x znovu naplnit 1l láhev, což znamená absolutní minimalizaci nákladů na obaly a dopravu i ekologické zátěže výrobou a dopravou.
•ÚČINNÉ - používáme tenzidy s vysokou účinností a receptury vyladěné pro různé prostředí/úkoly (kuchyň, koupelna, běžné povrchy obytných místností). Pro spotřebitele proto má smysl mít doma více našich produktů, které mu ale dlouho vydrží.
•EKONOMICKÉ - jedinečný 'refill' systém práškovým koncentrátem, tj. 25x náplň 1l čističe znamená naprosto bezkonkurenční cenu 16 Kč/ litr.
•PŘÍJEMNÉ - veškeré vůně jsou 100% přírodní oleje.
•MODERNÍ - čistý, nadčasový, elegantní design a ergonomické obaly.•ČESKÉ - česká značka, produkty vyvinuté a vyráběné v ČR.