Slunci vstříc

29.06.2023

Nejen automobilový průmysl, ale i energetika a další oblasti dnes procházejí zásadními změnami v souvislosti s tlakem na dekarbonizaci. Mění se však i myšlení spotřebitelů, kteří hledají ekologické alternativy prakticky ve všech oblastech života. Ti, kteří již mají na střeše fotovoltaické (FVE) panely, se často přiklánějí
i k pořízení elektromobilu. Majitelé aut do zásuvky naopak hledají další pro zeměkouli přívětivý zdroj energie.

Podle odborníků mohou být právě zmíněné panely, ideálně doplněné wallboxem, vhodným způsobem, jak usnadnit domácí dobíjení. Samotné automobilky proto v souvislosti s rozvojem elektromobility rozšiřují
své portfolio o další služby. Příkladem může být spolupráce českého zastoupení značky Kia s energetickou
společností E.ON.

Vše na jednom místě

"Díky propojení s firmou E.ON jsme schopni našim zákazníkům zajistit odbornou instalaci wallboxu, a to včetně vyřízení dotace na jeho pořízení, servisní služby nebo kontrolu kvality domácích elektrických rozvodů," vysvětluje Jakub Řehounek, Business Development Manažer společnosti Kia Czech. Vedle připojení wallboxu, který oproti klasické zásuvce nabízí výrazně kratší dobu dobíjení, může Kia zprostředkovat také instalaci fotovoltaických panelů. "Obvyklejší je sice opačný postup, kdy zákazník už tato zařízení má a k tomu si pořizuje právě elektromobil spolu s wallboxem, ale my jsme připraveni na obě varianty," doplňuje Řehounek s tím, že součástí služeb Kia je i zajištění odborného poradenství, díky kterému zákazníci získají veškeré potřebné informace a doporučení.

Vyřízení čtvrtmilionové dotace

V případě instalace se nabízejí zajímavé úspory. Nejenže je většinou možné vybrat si ze zvýhodněných
balíčků, které obsahují wallbox i FVE panely, ale při kombinaci obou zařízení se příspěvek ještě navyšuje
o desetitisícový bonus. Zákazníci tak mohou čerpat až 245 000 korun. Dobíjení elektromobilů přitom nároky na FVE panely nijak neovlivňuje. Pro domácí ekosystém představuje vozidlo pouze další spotřebič. Při projektování se ovšem hodí počítat s dostatečným výkonem FVE tak, aby byl co nejvyšší. "Je důležité naprojektovat domácí elektrárnu tak, že už dopředu bude počítat s výkonem, který zákazník hodlá využívat nad rámec spotřeby domu. Člověk by si měl předem promyslet, jak a kdy bude elektromobil provozovat. Jestli bude více dobíjet ve dne nebo v noci, bude mít vyšší nájezdy v zimě nebo v létě a jak často bude doma dobíjet," upozorňuje Martin Vaněk, manažer Zákaznických řešení společnosti E.ON Energie.