Tierra Verde - bezobalové nakupování nové generace

01.05.2022

Snižovat množství plastového odpadu lze především změnou v přístupu k nakupování. Jedním ze stále oblíbenějších způsobů je nakupování bezobalové. Právě za touto možností, jak pořizovat potraviny, drogerii i kosmetiku stojí od počátku svých aktivit TIERRA VERDE, která u zrodu bezobalu v České republice před lety stála. I proto dnes mohou zákazníci využívat stále hustější síť nezávislých bezobalových obchodů. A nejen tu - důraz na udržitelnost nemíjí ani obchodní řetězce.

Česko-slovenský výrobce představil samotný koncept bezobalových stáčíren již na jaře 2017. Produkty této oblíbené značky jsou teď dostupné na více než 300 místech v Česku a na Slovensku. Bezobalové obchody nabízí alternativu lidem, kteří chtějí žít skutečně odpovědně a v každodenním spotřebitelském rozhodování kladou důraz především na ohleduplnost - vůči přírodě, svému zdraví, regionu a jeho ekonomice.

Důvodů, proč nakupovat v bezobalových obchodech je mnoho. Zákazníci oceňují především osobní přístup a možnost budovat dlouhodobé osobní vazby nejen s obchodníky, ale i s širší komunitou. Bezobalové obchody tvoří prostor pro setkávání, výměnu zkušeností a vzájemnou inspiraci. Přitažlivým faktorem je také klid, absence front a času stráveného v dopravních zácpách na cestách do nákupních center. Síť bezobalových obchodů a stáčíren je již dostatečně hustá, a i v okresních městech lze spoustu z nich najít ve vzdálenostech komfortních pro pěší chůzi. Zákazníky k bezobalům vrací také zaručený sortiment. Vědí, co mohou čekat a nakupují pouze kvalitní produkty. Navíc jen v takovém rozsahu a množství, které opravdu potřebují.

Tierra Verde jako výrobce ekologické drogerie a kosmetiky klade od počátku své existence důraz na vědomé filozofické základy všech svých činností. Nejinak je tomu i zde. Nakupování s vlastní nádobou či sáčkem zapadá do jeho konceptu zvaného skutečný bezobal. Ten však navíc znamená, že produkty pro tento způsob prodeje dodává výrobce z Popůvek u Brna ve vratných kanystrech a kbelících, které jsou určené k opakovanému plnění. Obchodníci je posílají do firmy zpátky a jeden kanystr poslouží třeba stokrát. Ukázalo se totiž, že samotné dodávání ve velkých baleních nestačí. Pokud je obchodníkovi do stáčírny zaslán 25litrový kanystr a není zajištěno jeho vrácení a opětovné naplnění, vniveč přijde stejné množství plastu, jako kdyby si nechal poslat 25 litrových lahví. Velká balení jsou tedy vracena zpátky, znovu plněna a v procesu používání je zajištěna jejich důsledná cirkulace.

Novinkou ve světě bezobalového nakupování jsou pak pilotní projekty spouštěné ve spolupráci s obchodní značkou řetězce supermarketů a hypermarketů společností Albert Česká republika. Právě v jeho hypermarketu Praha - Chodov (OC Westfield Chodov) je možné nově využívat dosud nejmodernější systém bezobalového nakupování.

Pilot představuje zcela novou úroveň v bezobalovém způsobu prodeje ve velkoformátovém prostředí. TIERRA VERDE je zde jako exkluzivní dodavatel ekologické drogerie a kosmetiky zastoupen hned 16 produkty a zákazníci zde najdou prací prášky, jedlou sodu, tekutá mýdla nebo sprchové gely i šampony. Chytrý bezobalový systém je možné využívat jak s vlastními nádobami, tak se speciálními opakovaně plnitelnými nádobami. Ekologická stopa tohoto systému je o 71 % nižší než u klasické distribuce v jednorázových obalech.

Kromě moderních bezobalových stěn v obchodních řetězcích nebo 16 prodejen DM v České republice, v nichž lze produkty TIERRA VERDE nalézt lze také vyzkoušet showroom společnosti přímo v Popůvkách u Brna. I zde našel své místo chytrý stojan pro bezobalové nakupování. Návštěva tohoto prostoru má velkou výhodu - je zde možné sáhnout také po sortimentu, který bezobalové nakupování podporuje. Za zmínku stojí třeba sáčky a síťovky z bio bavlny, které zavedený výrobce propaguje a prodává již od dob svého vzniku.
Začít nakupovat bezobalově je jednoduché. Stačí se podívat na interaktivní online mapu, vybrat nejbližší bezobalovou prodejnu a vyrazit nakoupit to, co je v domácnosti zákazníka právě potřeba. Heslo "méně je někdy více" se nevylučuje s radostí z dobrého nákupu.

www.tierraverde.cz